Harflerin Biçimi İmgenin Formu
Harflerin ve sözcüklerin sembolik ifadesinin yanı sıra biçimsel niteliklerinin de farkında olan dört sanatçı Simeen Farhat, Hung Keung, Orhan Cem Çetin ve Ali Kazma’nın eserleri bu sergide bir araya geliyor. Sözcüklerle, anlam dizgeleri arasına mesafe koyan sanatçılar, bazen yapıcı, bazen yıkıcı bir tavırla harfleri ve temsillerini dönüştürüyor.
Farhat’ın Blood Shot is Blood Loved enstalasyonu, mekânı tüm enerjisiyle dolduran kuvvetli çalışmalarından biri. Büyük ölçekli bir yerleştirme ve duvar rölyeflerinden oluşan eser, sıçrama aksiyonu ile dinamizmi hissettiriyor. Kanın kışkırtıcı bir madde olma niteliğini taklit eden enstalasyon, izleyiciyi yaşamın saflığı ve tam karşısındaki şiddetin korkunçluğu üzerine düşüncelere çekiyor.
Geleneksel Çin sanat teorisi ile çağdaş sanat arasındaki ilişkiyi kuran yeni yollar sunan Keung, dijital ortamları aşinalık duygusuyla besliyor. Çiçekler, minik tozlar, böcekler, harfler, ateş ve küller… Son derece organik hareketlerle bütüne varan parçalar, video’larda hem oluşum hem bozulma döngüsü içinde dinamik bir akış oluşturuyor. Deneysel mürekkep boyama ve kaligrafiyi kullanan Keung, dijital eserlerin içindeki analog öğelerle, yoğun bir deneyimi mümkün kılıyor.
Çetin’in 97’de başladığı ve bir günce gibi sürdürdüğü Böyle Fotoğraflar Yok serisi, fotoğraf anını betimleyen küçük paragraflardan oluşuyor. Sanatçının fotoğrafın görünme niteliğini sorguladığı eser, retina hasarı nedeniyle görüşünü kaybeden annesiyle iletişimi üzerine doğan kişisel bir çalışma. Mavi mürekkeple beyaz kağıtlara elle yazılmış metinler, okunabilirlik sağlayan dijital versiyonlarıyla sergileniyor.
SANATÇILAR
Simeen Farhat + Hung Keung + Orhan Cem Çetin
TARİHLER
28 Eylül – 13 Ekim 2024